leczenie_kanałowe

Leczenie kanałowe jest powszechnie stosowaną metodą leczenia w momencie, gdy pacjent posiada ząb z zakażoną miazgą. Osiągnięcie tego stanu wymaga dużych zaniedbań w kwestii higieny jamy ustnej, profilaktyki, a także dalszego niepodjęcia leczenia zachowawczego.

Nieodwracalne zapalenie miazgi, czyli choroba, którą leczy się z pomocą leczenia kanałowego, jest spowodowana próchnicą. Próchnica, która w momencie zaawansowanego rozwoju styka się z miazgą zęba, powoduje jej zakażenie. W takiej sytuacji konieczne jest jej usunięcie – w innym przypadku choroba może rozwinąć się do jeszcze trudniejszego stadium.

Leczenie kanałowe jest rozwiązaniem, które udowadnia, że w takich przypadkach nie zachodzi konieczność wykonania ekstrakcji zęba, a następnie zastosowania zastępstwa w postaci sztucznego zęba. Leczenie kanałowe jest w stanie uratować ząb pacjenta przed ekstrakcją.

W leczeniu kanałowym ważną rolę pełni mikroskop operacyjny. Dowiedz się, jakie jest zastosowanie mikroskopu w leczeniu kanałowym i dlaczego jego stosowanie jest obecnie bardzo popularne.

Jak przebiega leczenie kanałowe z mikroskopem?

Leczenie kanałowe zawsze odbywa się w identyczny sposób, jednak mikroskop jest narzędziem, które oferuje stomatologowi szerszy zakres informacji na temat uzębienia pacjenta. Mikroskop operacyjny pozwala uzyskać informacje na temat większej ilości kanałów, które na pierwszy rzut oka mogą okazać się nie do zauważenia.

Wykrycie tych kanałów jest niezwykle istotne – mimo tego, iż z reguły są one zakrzywione, wąskie lub ich budowa w inny sposób odbiega od normy, w nich również znajduje się miazga, którą należy usunąć. Nieodpowiednie usunięcie miazgi mogłoby spowodować nawrót choroby, co spowodowałoby konieczność przeprowadzenia re-endo lub innej formy leczenia.

Leczenie kanałowe mogłoby być stosunkowo bolesnym zabiegiem – zwłaszcza przy usuwaniu żywej miazgi – jednak stomatolodzy stosują znieczulenie miejscowe, przez co pacjent podczas zabiegu czuje się komfortowo.

Co daje leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe często stanowi remedium w momencie, gdy zachodzi konieczność wyrwania zęba z powodu zapalenia miazgi. Za sprawą leczenia kanałowego pacjent jest w stanie uniknąć ekstrakcji – uratowany ząb będzie wymagać leczenia protetycznego, jednak w dalszym ciągu będzie mógł służyć jako podstawa.

Warto jest walczyć o każdego naturalnego zęba, by bez konsekwencji utrzymać go w jamie ustnej jak najdłużej – leczenie kanałowe stwarza taką możliwość, przez co stanowi nieocenione źródło pomocy.