Ile-trwa-zalozenie-implantu-zeba

Celem nowoczesnej protetyki jest znaczna poprawa komfortu i jakości życia pacjentów. Innowacyjna protetyka oferuje bowiem szeroką paletę produktów ortodontycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb i oczekiwań pacjenta. Już bowiem brak jednego zęba, a co dopiero kilku lub kilkunastu niezależnie od przyczyny naturalnej lub związanej z wystąpieniem urazu lub wypadku zawsze wiąże się z dyskomfortem i wpływem na samopoczucie i stan zdrowia. Nieleczone braki w uzębieniu prowadzą do dysfunkcji stanów skroniowo-żuchwowych oraz pojawienia się dolegliwości bólowych. Nowoczesna protetyka i implantologia dostarcza profesjonalnej pomocy w postaci zarówno protez ruchomych, jak i bardzo zaawansowanych technologicznie protezy stałych, w tym implantów.

Czym jest implant zęba?

Nowoczesny implant zęba to wykonany z najwyższej jakości materiałów, takich jak na przykład tytan, sztuczny korzeń wszczepiony w szczękę pacjenta. Jest on mocowany w sytuacji, w której doszło do utraty zęba lub zębów pacjenta oraz korzenia naturalnego. Wszczepiony korzeń jest zbliżony rozmiarami do korzenia naturalnego i stanowi on swoistą bazę i podporę dla kolejnych elementów, w tym tak zwanych sztucznych zębów, czyli koron protetycznych lub nawet całej protezy. Należy pamiętać o tym, że tytan lub jego stop jest materiałem biokompatybilnym. Oznacza to, że organizm ludzki nie postrzega go jako ciała obcego. Dzięki temu ograniczone jest do minimum ryzyko jego odrzucenia lub rozwoju infekcji. Jednakże aby tego typu procedura przebiegła bez komplikacji materiał musi cechować się wysoką jakością przekładającą się na jego trwałość i być stosowany w specjalistycznym gabinecie stomatologicznym.

Korona protetyczna – co to jest?

Korona protetyczna mocowana na implancie to jedna z popularnych metod mających na celu odtworzenie pojedynczego zęba lub kilku zębów. W tym przypadku korona jest połączona z wszczepionym implantem za pomocą łącznika w postaci tytanowej śruby. Celem zastosowania koron protetycznych na implantach jest uzyskanie maskowania ubytku w ten sposób, aby pacjent w minimalnym stopniu odczuwał różnicę pomiędzy zębem naturalnym a sztucznym. Dlatego nowoczesna implantologia i protetyka dąży do idealnego odwzorowania kształtu i koloru zęba. Stosowane korony protetyczne różnią się między sobą rodzajem materiału z jakiego zostały wykonane, trwałością oraz barwą. Wśród nich wyróżnia się: bardzo popularne korony porcelanowe na ceramice, zbliżone do naturalnych zębów korony pełnoceramiczne, korony mieszane bezniklowe dedykowane dla alergików, korony porcelanowe na złocie oraz korony porcelanowe na cyrkonie.

Ile trwa założenie implantu zęba?

Założenie implantu zęba jest procesem wieloetapowym i czasochłonnym. Musi ono zawsze być poprzedzone przeprowadzeniem wywiadu stomatologiczne oraz wykonaniem zdjęcia pantomograficznego, umożliwiającego ocenę stanu kostnego szczeki pacjenta. Wszczepienie implantu rozpoczyna się zabiegiem wykonywanym w znieczuleniu ogólnym lub miejscowym. Obejmuje wywiercenie otworu w wyrostku zębodołowym i umieszczenie w nim implantu. Po zabiegu dochodzi do zespolenia implantu z kośćmi pacjenta poprzez wytworzenie warstwy dwutlenku tytanu oraz gojenia się rany. Proces ten zajmuje od trzech do sześciu miesięcy. Ostatnim etapem jest założenie korony zęba na filarze protetycznym.

Jaki jest koszt wszczepienia implantu?

Ostateczny koszt wszczepienia implantu zależy od indywidualnej sytuacji zdrowotnej pacjenta oraz ilości koniecznej do wykonania pracy stomatologicznej i protetycznej. Ceny są też zróżnicowane w zależności od podaży i popytu na tego typu usługi, obecności konkurencji oraz na przykład wielkości miejscowości. Przyjmuje się jednak ceny średnie wynoszące około trzy tysięcy, a wahające w przedziale od dwóch do nawet pięciu tysięcy złotych za jeden implant.