implanty

Pięknym uśmiechem jesteśmy w stanie udowodnić swoją pełnię zdrowia. Niestety, na skutek różnych wydarzeń może dojść do utraty jednego lub kilku zębów. Nie oznacza to, że powinniśmy zaniechać wypełnienia ubytków w uzębieniu. Wręcz przeciwnie – braki w uzębieniu mogą spowodować różne przykre konsekwencje, na przykład wypadnięcie pozostałych, zdrowych zębów. Jeśli posiadasz ubytki w szczęce – dowiedz się, czym są implanty i dlaczego warto się na nie zdecydować.

Czym są implanty zębów?

Implanty zębowe są rodzajem rozwiązania protetycznego. Wizualnie można uznać je za śruby, które wszczepia się do zębodołu, w którym przed implantacją znajdował się ząb. Implanty najczęściej wykonywane są z dwóch materiałów – tytanu lub tlenku cyrkonu. W zależności od tego, na które rozwiązanie pacjent się zdecyduje, uzyskane korzyści mogą się nieznacznie różnić.

Na implantach stomatologicznych mocuje się korony protetyczne. W tym przypadku implant stanowi zastępstwo dla korzenia zęba, a korona protetyczna – dla naturalnej korony zęba. Obecnie implanty są jednym z najbardziej funkcjonalnych i najbardziej atrakcyjnych estetycznie rozwiązań protetycznych.

Zalety implantów zębowych

Ogólną zaletą implantów stomatologicznych jest najwyższa trwałość, spośród wszystkich rozwiązań protetycznych. Implant, umieszczony w zębodole, nie ulega przesuwaniu, ciężko go uszkodzić. Po wszczepieniu implantu, tak naprawdę można używać go przez wiele lat, nawet do końca życia.

Zaletą implantów tytanowych jest wysoki poziom stabilności. Ten rodzaj implantu, wykonany z tytanu, świetnie integruje się z kością pacjenta – skuteczność zabiegu implantacji z wykorzystaniem tytanowych wszczepów jest bardzo wysoka.

Natomiast implanty cyrkonowe są atrakcyjne wizualnie – kolorystycznie są zbliżone do koloru zęba. Warto jest uwzględnić je przy wyborze rozwiązania protetycznego, na które się zdecydujemy.

Kto może poddać się implantacji?

Istnieją pewne przeciwwskazania, które dyskwalifikują niektórych pacjentów czasowo lub całkowicie z zabiegu implantacji. Przede wszystkim, do zabiegu implantacji nie powinno przystępować się w ciąży. Drugim przeciwwskazaniem jest wiek pacjenta – zaleca się, aby z wszczepieniem implantów poczekać co najmniej do ukończenia 18 roku życia, celem posiadania pewności, iż proces rozwoju tkanki kostnej został zakończony. Czasowo wykluczone są osoby, które przez długi czas posiadały ubytek w zębach – prawdopodobnie doszło u nich do zaniku kości, wówczas trzeba zastosować zabieg wykorzystujący materiał kościozastępczy i dopiero wtedy przystąpić do zabiegu wszczepienia.