Zmaganie się z różnymi problemami jamy ustnej to dla wielu osób codzienność. Krwawienie dziąseł to poważny problem, którego nie można ignorować i pozostawić samemu sobie. Może on zwiastować rozwój chorób, które mogą prowadzić nawet do wypadnięcia zębów. Aby uchronić się od takiego losu, dowiedz się, co oznacza krwawienie dziąseł i co stosować na krwawienie dziąseł.

Krwawienie najczęściej pojawia się w momencie, gdy pacjent myje zęby bądź przeżuwa twardy pokarm. Niestety, jest to powszechne zjawisko, często bagatelizowane przez pacjentów pod pretekstem przypadkowego skaleczenia. Okazuje się, że krwawienie to objaw poważnych chorób, na przykład chorób wątroby czy też cukrzycy, może też okazać się, że pacjent zmaga się z paradontozą. Jeśli krwawienie występuje, dobrze jest wiedzieć, jak powstrzymać krwawienie dziąseł. Dowiedz się, jak powstrzymać krwawienie dziąseł i co powoduje krwawienie dziąseł.

Co powoduje krwawienie dziąseł?

Jeśli krwawienie występuje, dobrze jest wiedzieć, co oznacza krwawienie dziąseł. Okazuje się, że jedną z przyczyn może być cukrzyca. Jeśli istnieje szansa, że krwawienie dziąseł jest spowodowane cukrzycą, dobrze jest zbadać poziom cukru we krwi. Niepokojąca jego ilość powinna być powodem do przeprowadzania dalszych badań, mających na celu doprecyzowanie, czy cukrzyca faktycznie ma związek z krwawieniem z dziąseł.

Paradontoza to kolejna, najczęstsza przyczyna, związana z krwawieniem dziąseł. Paradontoza jest chorobą – infekcją bakteryjną związana z dziąsłami. Jej powstawanie jest związane z narastającym kamieniem nazębnym, podrażniającym tkanki przyzębia. Stan zapalny dziąseł zaczyna się stopniowo rozwijać, aż prowadzi do krwawienia dziąseł, a w ostateczności nawet do ruchomości zębów i ich wypadnięcia.

Co stosować na krwawienie dziąseł?

Zastanawiasz się, jak powstrzymać krwawienie dziąseł? Przede wszystkim, w takiej sytuacji najrozsądniej jest skontaktować się z dentystą, który dokona przeglądu kontrolnego, pozwalającego konkretnie ocenić przyczynę krwawienia dziąseł. Jeśli chciałbyś wiedzieć, jak powstrzymać krwawienie dziąseł doraźnie – aby tymczasowo uśmierzyć ból – zapoznaj się z dalszą częścią artykułu.

W kwestii tego, jak powstrzymać krwawienie dziąseł – dobrze jest przede wszystkim poprawić jakość mycia zębów. Dokładne mycie zębów powinno opierać się na ruchach wymiatających, dodatkowo w tym celu warto jest zmienić szczoteczkę na bardziej miękką, aby nie podrażniać mocno dziąseł. Dodatkowo, dobrym pomysłem jest zmiana pasty do zębów na taką, która pozwoli na ograniczenie krwawienia.

Różne płukanki, na przykład z tymianku czy szałwii, również łagodzą stany zapalne towarzyszące krwawieniu. Warto jest je zastosować do czasu odbycia wizyty u dentysty. Niemniej jednak, nie można ich traktować jako ostateczne rozwiązanie, gdyż koniec końców kamień nazębny nadal drażni tkanki przyzębia, co powiększa stan zapalny. Skontaktuj się z lekarzem jak najszybciej!