wybielanie_zebow

Nikogo chyba nie musimy przekonywać, jak doprawdy niezwykłym i wręcz magicznym czasem jest ciąża. Ogrom emocji, jakie towarzyszą młodej matce są wręcz nie do opisania… jednak to nie wszystko! Ciąża to także wiele ograniczeń, zarówno w aspektach diety, jak i przyjmowanych leków. Nic więc dziwnego, że jeżeli nie możemy zadbać o własny wygląd, szukamy innych sposobów na dokonanie tego. Jedną z opcji może okazać się wybielanie zębów… jednak czy można to robić w trakcie ciąży lub też w trakcie karmienia piersią? Sprawdźmy to!

Wybielanie zębów w ciąży — czy można?

Na samym początku, należy postawić sprawę tak jasno, jak jest to tylko możliwe — wybielanie zębów w trakcie trwania ciąży jest absolutnie zabronione — niezależnie od przyjętej metody. Nie ma to więc znaczenia czy planowałyście właśnie poddać się wybielaniu gabinetowemu, czy też nakładkowemu — powinnyście rozważyć odpuszczenie tej kwestii. Nic więc dziwnego w tym, że stomatolodzy zdecydowanie odmawiają wykonania tych zabiegów. Dlaczego?

Dlaczego nie jest wskazane wybielanie zębów podczas trwania ciąży?

Możliwe jest wyróżnienie dwóch powodów, które dyskwalifikują kobiety w ciąży z wybielania zębów dowolną metodą. Po pierwsze, z uwagi na to, że dziecko pobiera wapń wprost z organizmu matki. Nie warto narażać jego zdrowia poprzez niepotrzebne osłabianie zębów zabiegami, które nie są niezbędne. Warto także pamiętać o tym, że silne substancje obecne w preparacie do wybielania, takie jak nadtlenek wodoru mogą być bardzo szkodliwe dla zdrowia, Uwalniany podczas ich rozkładu tlen może doprowadzić nawet do… uszkodzenia komórek DNA! Mimo tego, że oczywiście ten preparat działa wyłącznie na powierzchni szkliwa, tak też istnieje ryzyko (minimalne, lecz wciąż ryzyko). Wbrew pozorom, nie jest to tak proste — wystarczy połknąć preparat, czy też narazić go na kontakt z dziąsłami! Niepotrzebne jest to, aby dokładać naszemu dziecku niepotrzebnego ryzyka!

Wybielanie zębów podczas karmienia piersią

Skoro nie możemy wybielać zębów podczas samej ciąży, to czy można zrobić to podczas karmienia piersią? Niestety odpowiedź jest przecząca — zapewne zapytacie dlaczego? Otóż sytuacja wygląda podobnie, jak w przypadku poprzedniego akapitu, wszystko rozbija się o ewentualne komplikacje wynikające z użycia preparatów wybielających. Tak więc mamy dla was jedną, kluczową radę — nie poddawajcie się wybielaniu, zwłaszcza że nie jest to zabieg, który ratuje życie matki, bądź dziecka. Poczekajcie na to do momentu, kiedy będzie to całkowicie bezpieczne!