czy-chirurgiczne-usuwanie-osemki-boli

Problemy z ósemkami, potocznie nazywanymi zębami mądrości, nie są niestety niczym nadzwyczajnym. Kłopoty z nimi ma mnóstwo ludzi, w różnym wieku. Wynika to z tego, że ósemki wyrzynają się w rozmaitych momentach życia, niejednokrotnie bardzo mocno dając nam w kość.

Jak wygląda usuwanie ósemek oraz czy zabieg taki jest bolesny? Postanowiliśmy odpowiedzieć na te pytania i wątpliwości w poniższym poradniku. Wizyty u stomatologów znakomitej większości z nas kojarzą się z bólem. Właśnie z tego powodu mnóstwo ludzi nie odwiedza regularnie dentystów, co prowadzi do różnych schorzeń jeśli chodzi o zęby i dziąsła. Ósemki jednak są takimi specyficznymi zębami, które mogą wywołać problemy nawet wtedy, gdy dbamy wyjątkowo mocno o higienę i dobry stan naszej jamy ustnej.

Dlatego wiele osób decyduje się na ekstrakcję tych zębów, nawet jeżeli nie sprawiają problemów, by zabezpieczyć się na przyszłość. Powstaje jednak pytanie, czy chirurgiczne usuwanie ósemki boli? Okazuje się, że wcale nie musi. Wszystko zależy od tego jaki środki zastosuje stomatolog podczas ekstrakcji tych problematycznych zębów.

Usuwanie ósemek – na czym polega?

Ekstrakcja zęba polega na fizycznym jego usunięciu z powierzchni dziąsła, włącznie z korzeniami. Wygląda identycznie jak usuwanie jakichkolwiek innych zębów, które sprawiają problemy. Ekstrakcji dokonać można niezależnie od tego czy mamy problemy z ósemkami, czy też czysto profilaktycznie. Wszystko zależy od tego jaką opcję wybierzemy, w przypadku naszego ogólnego stanu zębów oraz ryzyka, że problem z ósemkami może pojawić się w niedalekiej przyszłości. Dlatego też ważna jest konsultacja z dobrym stomatologiem, zanim zdecydujemy się na zabieg.

Kiedy się zdecydować na usunięcie ósemki?

Usuwanie ósemek najczęściej jest spowodowane bólem, który pojawia się w związku z uszkodzeniami tych zębów. Wynika to najczęściej z trudnościami z ich odpowiednim czyszczeniem, z uwagi na to że znajdują się na końcach dziąseł i nie zawsze jesteśmy w stanie usunąć z ich okolic resztki jedzenia. Wtedy najczęściej zadajemy sobie pytanie, czy chirurgiczne usuwanie ósemki boli, ponieważ po prostu stajemy przed taka koniecznością. Jeżeli stomatolog wykorzysta odpowiedniego rodzaju znieczulenie, nie musimy absolutnie obawiać się bólu. Podobnie jak w sytuacji, gdy zdecydujemy się na profilaktycznie usunięcie zdrowych ósemek tylko po to, by nie ryzykować problemów w przyszłości.

Usunięcie ósemki – ból po zabiegu

Czasami może zdarzyć się, że po zabiegu ekstrakcji zębów pojawia się ból. Może być on spowodowany na przykład zapaleniem dziąsła, które rozwinęło się z powodu nieprawidłowo przeprowadzonego zabiegu. Stąd tak wiele pytań czy chirurgiczne usuwanie ósemki boli. Jeżeli nie chcemy podejmować ryzyka, powinniśmy zawsze wybierać najlepszych dentystów w naszej okolicy, chirurgów stomatologicznych, którzy mają doświadczenie z usuwaniem ósemek. Wtedy na pewno nie będziemy musieli się obawiać bólu podczas samego zabiegu, jak również dolegliwości bólowych w późniejszym czasie.